IV an

11.05.2020
15.05.2020
16.05.2020
Drodzy uczniowie, w tym tygodniu będziecie kontynuować temat związany z pogodą – stworzycie dzienniczek obserwacji pogody. Zadanie to będzie to wymagało od Was systematyczności, ale jest bardzo proste…
Oto co należy w tym tygodniu zrobić:
1. Napiszcie temat do zeszytu: ” Dziennik pogody”
2. Aby przypomnieć sobie słownictwo związane z pogodą obejrzyjcie krótki filmik https://www.youtube.com/watch?v=Z2biA1gczXs
3. Utrwalcie słownictwo związane z pogodą uzupełniając ćwiczenie na stronie wordwall.net/play/913/374/4501
(proszę wpiszcie swoje imię w odpowiednie miejsce przed rozpoczęciem gry)
4. Następnie zapiszcie w zeszycie kolejno dni tygodnia (po angielsku)
Monday (Pon.)-
Tuesday (Wt.)-
Wednesday (Śr.) – 
Thursday (Czw.)- 
Friday (Pt.)- 
Saturday (Sob.) – 
Sunday (Ndz.) – 
 i codziennie zapisujcie pogodę, jaka była danego dnia, np.
Monday – windy
 
Na prace czekam do 18.05.
Miłych obserwacji 🙂
5.05. – 8.05.2020
Drodzy uczniowie, w tym tygodniu rozpoczniemy naukę nowego tematu, nauczycie się słownictwa związanego z pogodą.
30.04.2020
Topic: Pogoda – ćwiczenia.
1. Przypomnij sobie słownictwo z poprzedniej lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk
2. Otwórz stronę https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk i na głos powtórz przedstawione słówka
3. Otwórz kartę pracy https://www.liveworksheets.com/pq3062nk : na pierwszej stronie połącz odpowiedni obrazek z napisem, a na kolejnej uzupełnij brakujące litery.
4. Na koniec otwórz stronę https://wordwall.net/play/913/374/4501 i zagraj w grę
Miłej pracy 🙂
27.04.2020
Topic: Weather (pogoda)
1. Napisz temat do zeszytu i następujące słówka:
sunny –
rainy –
cloudy –
snowy –
windy –
stormy –
hot –
cold –
warm –
 i przetłumacz je na język polski za pomocą słownika internetowego www.diki.pl
2. Wejdź na stronę https://wordwall.net/play/1036/626/6479 i połącz pary
3. Dla utrwalenia wysłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk i wypisz rodzaje pogody przedstawione w filmiku (zapisz je w zeszycie)
4. Zrób zdjęcie słówek z zeszytu i prześlij na e-mail : eva.binieda@gmail.com
Hello everyone:) Witam w kolejnym tygodniu kwarantanny domowej, mam nadzieję, że wszyscy są zdrowi i że już trochę tęsknicie za szkołą 😉 Aby Wam się nudziło przygotowałam na ten tydzień trzy lekcje z działu dzikie zwierzęta. W ubiegłych tygodniach poznaliście zwierzątka domowe oraz różna owady, teraz czas na trochę większe zwierzaki…
24.04.2020
Topic: Wild animals – powtórzenie.
1.Napisz temat do zeszytu.
2. Otwórz stronę https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=wordsearch&quizid=64645 i znajdź ukryte nazwy zwierząt
3. A teraz spróbujcie tego…https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=anagrams&quizid=64645 musicie z podanych liter ułożyć prawidłowy wyraz (nazwę zwierzaka)
4. Na zakończenie sprawdźcie się w quizie: https://wordwall.net/play/1568/974/919
Miłej pracy i do usłyszenia:)
23.04.2020
Topic: Wild animals – utrwalanie słownictwa
1. Przepisz temat do zeszytu.
2. Powtórz słownictwo z poprzedniej lekcji  https://www.youtube.com/watch?v=CA6Mofzh7jo
3. Wejdź na stronę https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm i głośno powtórz słówka. W tym ćwiczeniu pojawiły się trzy nowe nazwy, zapisz je w zeszycie:
seal – foka
kangaroo – kangur
hippo – hipopotam
4. Otwórz kolejne ćwiczenie: https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsPictureTest.htm i wybierz prawidłową nazwę pasującą do obrazka
5. A na koniec zmierz się z tym zadaniem https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsHangman.htm, musisz spróbować ułożyć prawidłową nazwę zwierzątka.
20.04.2020
Topic: Wild animals – dzikie zwierzęta (słownictwo)
1. Napisz temat do zeszytu.
2. Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=CA6Mofzh7jo i policz, ile nazw zwierząt tam się pojawia
3. Zobacz film jeszcze raz i powtarzaj nazwy.
4. Napisz nowe słowa do zeszytu
lion –
elephant –
giraffe-
monkey –
crocodile-
gorilla –
zebra –
tiger  –
rhino –
bear –
wolf –
i przetłumacz je na język angielski korzystając ze słownika www.diki.pl
5. Wejdź na stronę https://wordwall.net/play/1560/086/491 i zagraj w grę O rety krety! Musisz kliknąć w kreta z poprawną nazwą 🙂
17.04.2020
Topic: Insects (owady)  – utrwalanie słownictwa.
1. Powtórz słownictwo wchodząc na stronę https://www.anglomaniacy.pl/insectsMatching.htm, przy okazji zagraj w grę 🙂
2. Napisz w zeszycie nowe słówka:
spider –
worm –
snail –
i przetłumacz je na język polski, skorzystaj ze słownika www.diki.pl
3. Otwórz stronę https://www.liveworksheets.com/st21493vf i uzupełnij kartę pracy
Powodzenia 🙂

Witam serdecznie po Świętach:) W tym tygodniu kontynuujemy zagadnienia ze świata zwierząt, tym razem zajmiemy się owadami:)

16.04.2020
Topic: Insects. (Owady)
1. Napisz temat do zeszytu i następujące słówka:
ant-
bee-
beetle-
butterfly-
dragonfly-
fly-
grasshopper-
ladybird-
moth-
worm-
mosquito-
…i przetłumacz je do zeszytu korzystając ze słownika internetowego www.diki.pl
2. Otwórz stronę https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm i zapoznaj się z wymową klikając na obrazek
3. Wejdź na stronę https://www.anglomaniacy.pl/insectsPictureTest.htm – i zrób prosty test
06.04.2020

Subject: Easter (Wielkanoc) – słownictwo.
Witam Was w kolejnym tygodniu, tym razem przygotujemy się do Świąt Wielkanocnych:)
1. Napiszcie w zeszycie temat Easter (Wielkanoc) i następujące słówka:
bunny –
egg  –
basket –
chick –
catkin –
spring –
daffodil –
lamb –
i przetłumacz je za pomocą słownika internetowego www.diki.pl
2. Wejdź na stronę https://www.anglomaniacy.pl/easterDictionary.htm i zapoznaj się ze słownictwem
3. Wejdź na stronę https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm i zagraj w grę
4. Otwórz stronę https://wordwall.net/play/360/037/6960 i dopasuj obrazek do nazwy.
To wszystko na ten tydzień.
Wesołych Świąt – Happy Easter!!! 🙂
30.03
Subject: Pets (zwierzęta domowe) – słownictwo
Drodzy uczniowie, w tym tygodniu uczymy się i utrwalamy słownictwo z tematu Pets, czyli zwierzęta domowe. Do każdego tematu dostaniecie dwa proste polecenia.
i przejrzyj fiszki. Kliknij na każdą z nich aby pojawiło się tłumaczenie.
Fiszek jest 10.
2. Zapisz w zeszycie następujące słówka:
rat –
turtle –
hamster –
parrot –
snake –
mouse –
lizard –
i przetłumacz je na język polski. Jeśli nie pamiętasz znaczenia, ponownie przejrzyj fiszki.
02.04
Subject: Pets – przydatne zwroty.
1. Otwórz stronę https://wordwall.net/play/236/884/387 i połącz w pary obrazek z napisem.
2. Otwórz stronę  https://www.liveworksheets.com/bn17629lc i zrób tylko dwie pierwsze strony.
Uwaga! Na drugiej stronie widnieją pytania HOW MANY?
np. how many dogs? oznacza – Ile jest psów?
musicie podać właściwa liczbę
03.04
Subject: Pets-utrwalenie słownictwa
1. Otwórz stronę https://wordwall.net/play/1107/086/973 i ułóż literki w odpowiedniej kolejności
2. Wejdź na stronę https://wordwall.net/play/1147/596/928 i znajdź ukryte nazwy 10 zwierząt.
Tydzień 1 ; 26-27.03
1. Napisz do zeszytu następujące słówka (jeśli Twój zeszyt został w szkole, załóż nowy) :
shoes –
jumper –
trousers –
skirt –
t-shirt –
cap –
vest –
shorts –
coat –
2. Przetłumacz słówka na język polski. Jeśli nie pamiętasz ich znaczenia, skorzystaj ze słownika internetowego https://www.diki.pl/
3. Kliknij w link https://wordwall.net/pl/resource/659964/angielski/clothes  , w tym zadaniu trzeba przeciągnąć napis tak, aby pasował do obrazka
4. Kliknij w link https://wordwall.net/pl/resource/892953/angielski/clothes, tu trzeba połączyć nazwę ubrania z odpowiednim miejscem na obrazku
5* Dla chętnych
Kliknij w link https://wordwall.net/pl/resource/894132/clothes i znajdź 9 ukrytych nazw ubrań
POWODZENIA 🙂
Proszę zrobić zdjęcie przetłumaczonych słówek i przesłać je na adres: eva.binieda@gmail.com