kl I-III zaj psych

22.06.2020

Drodzy uczniowie!

Nasze ostatnie zajęcia w tym roku szkolnym poświęcimy oczywiście rozmyślaniom o WAKACJACH 🙂
Proponuję więc, abyście wykonali kartę pracy z ćwiczeniem zatytułowanym „Wakacyjna lista wyzwań”.
Na załączonej karcie znajduje się lista z różnymi pomysłami i propozycjami na spędzenie wakacji.
Wasze zadanie polega na tym, aby wybrać z listy te rzeczy, które chcielibyście zrobić w najbliższe wakacje – zaznaczacie wtedy tą czynność znakiem „x” w kratce obok. Następnie możecie dodatkowo wybrane pomysły uporządkować od tych najważniejszych – na których zrobieniu najbardziej Wam zależy – do tych mniej ważnych.
W trakcie letniej przerwy możecie sprawdzać na bieżąco, jak przebiega realizacja wakacyjnych postanowień.
Możecie również poczekać do rozpoczęcia kolejnego roku szkolnego i wtedy sprawdzić na liście, co udało Wam się zrealizować.
Życzę Wam słonecznych, cudownych i bezpiecznych wakacji 🙂

Do zobaczenia we wrześniu!

15.06.2020
Drodzy uczniowie!
To nasze przedostatnie zajęcia w tym roku szkolnym. Przed Wami, już coraz bliżej, upragnione i zasłużone wakacje 🙂
A wakacje – to wiadomo: odpoczynek, czas wolny, bujanie w obłokach, marzenia…
Dlatego dzisiaj – w ramach rozgrzewki przed tworzeniem wakacyjnych planów – zachęcam Was do zabawy w tworzenie własnych, pełnych przygód historii. Spójrzcie na zamieszczone zdjęcia kostek. Każda z nich przedstawia jakiś obrazek. Waszym zadaniem jest stworzenie i opowiedzenie historii, w której pojawi się to, co przedstawione jest na kostkach. Kostek jest 9, a ich kolejność wykorzystania w opowieści jest dowolna.
Przesyłam Wam trzy zdjęcia z przypadkowo rozrzuconymi kostkami. Możecie wybrać to, które bardziej Wam pasuje i stworzyć swoją opowieść 🙂 Możecie zacząć od słów „Dawno, dawno temu…” i dać się ponieść fantazji 🙂
Nie martwcie się, jeśli Wasza opowieść będzie dziwna lub nieprawdopodobna. Właśnie o to chodzi!
Przecież wiadomo, że wyobraźnia nie zna granic 🙂
Powodzenia!
08.06.2020
W dzisiejszym ćwiczeniu chcę Was zachęcić, abyście przyjrzeli się temu, co (i na ile) jest dla Was ważne. To ćwiczenie nazywa się „mapą mojego serca”. W załączniku macie rysunek serca, który możecie wykorzystać, ale możecie oczywiście narysować własne serce 🙂
Wyobraź sobie, że to serce ma symbolizować wszystko to, co kochasz. Zapełnił je w całości tym, co jest dla Ciebie najważniejsze, tym co kochasz. Możesz pisać lub rysować. Zadbaj o to, by najwięcej miejsca w sercu dostały te elementy, które są dla Ciebie najważniejsze. Postaraj się nie pozostawić pustej przestrzeni. Dodatkowo możesz wykorzystać kolory do podzielenia rysunku serca na obszary:
– ludzie, których kochasz – na czerwono
– rzeczy, które kochasz – na niebiesko
– sposoby spędzania czasu, które kochasz – na brązowo
– miejsca, które kochasz – na zielono
Powodzenia! 🙂

01.06.2020

Drodzy uczniowie!
Ostatnie zajęcia utrwalały Waszą wiedzę dotyczącą emocji. Uczyliście się dużo, jak rozpoznawać emocje u innych osób, rozumieć przyczyny tych emocji oraz uświadamiać sobie, jakie uczucia wywołują w Was różne sytuacje. Dzisiejsze zajęcia służą natomiast doskonaleniu umiejętności dokładnej obserwacji własnych emocji.
Dzisiaj będziecie „badać” nie tylko to, jakie uczucia towarzyszą Wam w danej chwili, ale również JAK SILNE są te emocje.
W zamieszczonej karcie pracy macie narysowane „Wasze serce” oraz wypisane różnymi kolorami emocje. Zdecydujcie, czy chcecie analizować swoje emocje w tej konkretnej chwili, z całego dnia, a może emocje w całym ostatnim tygodniu? Zadanie polega na zamalowaniu takiej części serca, która odpowiada „wielkości” doświadczania przez Was konkretnej emocji. Jeżeli jakaś emocja Wam nie towarzyszyła, to pomijacie to uczucie (i kolor).
Można oczywiście narysować swoje własne serce i użyć innych kolorów, niż te na karcie pracy.
Ważne jest to, aby zamalować całe serce, tak, aby było one pełne emocji 🙂
Dla przypomnienia zamieszczam Wam jeszcze raz krótkie definicje poszczególnych uczuć.
Powodzenia!
RADOŚĆ – gdy zdarza mi się coś dobrego
SMUTEK – gdy coś nie jest dla mnie dobre i nie mam na nic ochoty
STRACH – gdy coś mi zagraża i jest dla mnie niebezpieczne
ZŁOŚĆ – gdy coś mi przeszkadza i czuję się atakowany
WSTYD – gdy zrobię coś niewłaściwego
ZMĘCZENIE – gdy nie mam na nic siły
ZASKOCZENIE – gdy dzieje się coś, czego się nie spodziewałem

18.05.2020 – 25.05.2020

Drodzy uczniowie!

Przez kilka ostatnich zajęć utrwalaliście sobie nazwy emocji. Rozpoznawaliście, jak wygląda osoba, która czuje daną emocję. Przyglądaliście się również swoim emocjom – temu, co wywołuje w was różne uczucia. Dzisiaj sprawdzimy tą wiedzę w praktyce 🙂

Waszym zadaniem jest odgadnąć emocje przedstawionych osób na podstawie ich wyglądu i sytuacji, w której się znalazły:)
Przyjrzyjcie się zamieszczonym tutaj zdjęciom i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Powodzenia 🙂

ZDJĘCIE 1.

– Co robi chłopiec? Co robi mama? Jak oni wyglądają?

– Czy oni są:

a) źli?

b) przestraszeni?

c) weseli?

– Dlaczego czują tą emocję?

a) ponieważ spotkali w lesie dzika?

b) ponieważ zgubili się w lesie?

c) ponieważ lubią wspólne spacery po lesie?

ZDJĘCIE 2.

– Kto jest na zdjęciu? Co robi dziewczynka? Jak ona wygląda?

– Czy dziewczynka :

a) jest przestraszona?

b) jest wesoła?

c) jest smutna?

– Dlaczego ona czuje tą emocję?

a) ponieważ w sali jest ciemno?

b) ponieważ bawi się z koleżanką?

c) bo nikt nie chce się z nią bawić?

ZDJĘCIE 3.

– Kto jest na zdjęciu? Co robią dzieci? Jak wygląda chłopiec?

– Czy chłopiec jest:

a) wesoły?

b) znudzony?

c) zły?

– Dlaczego chłopiec odczuwa tą emocję?

a) bo udało mu się wygrać w bierki?

b) ponieważ za długo gra?

c) ponieważ znowu przegrywa z koleżanką?

ZDJĘCIE 4.

– Kto jest na zdjęciu? Co robi chłopiec z niebieskiej koszulce? Co robi dziewczynka? Jak ona wygląda?

– Czy dziewczynka jest:

a) wesoła?

b) przestraszona?

c) zła?

– Dlaczego dziewczynka czuje tą emocję?

a) ponieważ lubi bawić się balonami?

b) bo balon zaraz pęknie z głośnym hukiem?

c) ponieważ chłopiec niszczy balon?

ZDJĘCIE 5.

– Kto jest na zdjęciu? Co robi chłopiec? Jaki on jest?

– Czy chłopiec:

a) jest zaciekawiony?

b) boi się?

c) nudzi się?

– Dlaczego chłopiec czuje tą emocję?

a) bo nie wie, co mama zrobi na kolację?

b) bo ktoś zabierze mu ulubioną książkę?

c) bo obejrzał już całą książkę i nie wie, co ma teraz robić?

ZDJĘCIE 6.

– Kto jest na zdjęciu? Co robi dziewczynka? Co robi chłopiec?

– Czy dziewczynka jest:

a) zaciekawiona?

b) zła?

– Dlaczego dziewczynka czuje tą emocję?

a) bo interesuje ją, co czyta jej brat?

b) bo chłopiec nie chce oddać jej książki?

ZDJĘCIE 7.

– Kogo widzisz na zdjęciu? Co czuje dziewczynka?

– Dziewczynka jest:

a) znudzona?

b) rozmarzona?

c) smutna?

– Dlaczego dziewczynka czuje tą emocję?

a) bo na jej przyjęciu urodzinowym nic się nie dzieje?

b) ponieważ myśli o prezencie urodzinowym?

c) bo nikt nie przyszedł na jej urodziny?

11.05.2020

Drodzy uczniowie!
Wasze dzisiejsze zadanie to zastanowienie się i przypomnienie sobie, w jakich sytuacjach najczęściej doświadczacie różnych emocji. Kiedy czujecie radość? Co sprawia, że jesteście smutni? Co was złości?
Może być to również jakieś konkretne wydarzenie z przeszłości, w którym czuliście złość, smutek, radość, strach…
Wykonajcie dwie karty pracy na ten temat. Możecie oczywiście wykonać zadanie na swoich kartkach – technika dowolna – można pisać lub rysować.
Jeśli potrzebujecie przypomnienia, kiedy pojawia się każda emocja, to poniżej macie „ściągawkę” 😉
SZCZĘŚCIE, WESOŁOŚĆ – gdy zdarza mi się coś dobrego
SMUTEK – gdy coś nie jest dla mnie dobre i nie mam na nic ochoty
STRACH – gdy coś mi zagraża i jest dla mnie niebezpieczne
ZŁOŚĆ – gdy coś mi przeszkadza i czuję się atakowany
WSTYD – gdy zrobię coś niewłaściwego
ZMĘCZENIE – gdy nie mam na nic siły
ZASKOCZENIE – gdy dzieje się coś, czego się nie spodziewałem
Powodzenia!

04.05.2020

Z poprzednich zajęć wiecie już, że emocje powstają w nas w odpowiedzi na różne sytuacje, które spotykają nas w codziennym życiu.
Waszym dzisiejszym zadaniem jest przećwiczenie tej wiedzy 🙂
W załączonych obrazkach macie przedstawione postacie dzieci, którym coś się przydarzyło (przyjemnego lub nieprzyjemnego). Spróbujcie powiedzieć, w jakich sytuacjach znalazły się dzieci i jaką to wzbudziło w nich emocję. Nazwijcie te emocje. Następnie połączcie postacie dzieci z pasującymi do ich „emotkami”.
Powodzenia!

27.04.2020

 

Drodzy uczniowie!

Dzisiejsze (i kolejne) zajęcia poświęcamy emocjom. Przypominamy sobie i utrwalamy naszą wiedzę o uczuciach.

„Przypominajka”: Emocje to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i wydarzenia, których doświadczamy – ich źródłem jest wszystko co nas otacza. Emocje nie są ani dobre ani złe. Wszystkie są nam potrzebne w codziennym życiu.

A oto wasze zadania na dziś:

  1. Obejrzyjcie zamieszczony obrazek z przedstawionymi buźkami dzieci, które przeżywają różne emocje. Postarajcie się zapamiętać jak „wyglądają” poszczególne emocje i jak się nazywają. Weźcie lusterko i spróbujcie zrobić po kolei wszystkie minki wyrażające daną emocję.
  2. Kolejne zdjęcie przedstawia różne emocje w postaci „emotek”. Na pewno dobrze je znacie z komórek i internetu. Przyjrzyjcie się im i zapamiętajcie.
  3. Następny obrazek zawiera emocje przedstawione zarówno buźkami jak i „emotkami”. Połączcie pasujące do siebie emocje.
  4. Tak jak wspomniałam wcześniej – nie ma dobrych i złych emocji. Jednak z pewnością jedne emocje są przyjemne w odczuwaniu, a inne są dla nas trudne i przykre. Wasze zadanie to wskazanie na ostatnim obrazku emocji przyjemnych oraz nieprzyjemnych.
Powodzenia 🙂

20.04.2020

Drodzy uczniowie i rodzice.

Nauczanie domowe z pewnością sprawiło, że dużo czasu spędzacie teraz, używając komputera, telefonu i internetu.

W związku z tym propozycja dla Was na dzisiaj to przypomnienie sobie zasad bezpiecznego poruszania się w sieci 🙂

Zachęcam Was do skorzystania ze strony internetowej, która oferuje Wam różne propozycje (filmy, bajki, gry) dotyczące internetu.

Link do strony:

http://www.necio.pl/

Po wejściu na stronę, najlepiej zacząć od kliknięcia figurki robota, Necia – głównego bohatera, który przedstawi nam kolejność przeglądania strony. Później można kliknąć „Start” i przejrzeć edukacyjne filmiki (czym jest internet, strony www, komunikatory, jakie zagrożenia niesie internet). Na stronie można również obejrzeć bajkę „Necio” oraz inne filmiki związane z internetem. Strona zawiera również różne gry edukacyjne (po kliknięciu w grę następuje demonstracja i wyjaśnienie jej zasad, ale można to pominąć i grać od razu).

Do Rodziców:
Strona zawiera również wskazówki dla Państwa, jak wspierać dzieci w korzystaniu z technologii. Oferuje również możliwość pobrania na komputer kolorowanek, piosenek, tapet dla Waszych dzieci.

Przyjemnej zabawy 🙂


Pozdrawiam,
Pani Ania.

06.04.2020

Drodzy uczniowie i rodzice.

Czas zamknięcia szkół i przeniesienia nauki do domów, spowodował na pewno dużą zmianę w Waszym rytmie dnia.
Z jednej strony macie teraz więcej obowiązków związanych z nauką w domu, a z drugiej strony inne lubiane czynności musieliście ograniczyć (jak np. spotkania z kolegami i koleżankami).
Aby zastanowić się nad tym, jak mądrze zorganizować sobie teraz czas i wprowadzić trochę porządku w życiu codziennym, proponuję, abyście z pomocą rodziców i opiekunów spróbowali wykonać zamieszczone w pliku ćwiczenia.
 
Rodziców proszę o pomoc w odczytywaniu zadań i poleceń 🙂
 
Link z wierszem do ćwiczenia 2.
 
Pozdrawiam Was i trzymajcie się ciepło,
P. Ania.