kl II ja

30.04.2020
Dziś dalszy ciąg powtórzenia, ale niespodzianka! Tylko dwa zadania:)
1. Powtórz sobie rodzaje pogody: https://wordwall.net/play/1121/560/996
2. W zeszycie wypisz nazwy wybranych 6 miesięcy i napisz jaka pogoda jest najczęstsza w danym miesiącu. Zadanie zrób według wzoru: np. jeśli wybierzesz sobie miesiąc styczeń to piszesz: It’s cold and snowy in January.
Każde zdanie rozpoczynacie tak samo -” It’s” , następnie wypisujecie pogodę, potem słówko ” in” i nazwę miesiąca.
I tak sześć zdań z różnymi miesiącami.
W razie kłopotów pytajcie.
Powodzenia:)
27.04.2020
Subject: Miesiące, pory roku, pogoda – powtórzenie.
1. Napisz temat do zeszytu i powtórz słownictwo związane z miesiącami https://www.youtube.com/watch?v=rfQasSj_C8o
2. I otwórz interaktywną kartę pracy https://www.liveworksheets.com/jt109051xd kliknij na głośniczek i wybierz prawidłową nazwę
3. A teraz podziel miesiące na pory roku (do każdej pory roku dopasuj trzy miesiące) https://www.liveworksheets.com/ef73977bd
4. Na koniec wykonaj prosty teścik https://wordwall.net/play/543/395/6193
To tyle na dziś, miłej pracy 🙂
23.04.2020
Subject: Weather (Pogoda)
1. Napisz w zeszycie temat lekcji i następujące słówka:
rainy –
windy  –
sunny –
foggy –
stormy –
snowy –
cloudy –
warm –
hot  –
cold –
humid –
freezing  –
hailing –
i przetłumacz na język polski 🙂
2. Zapiszcie w zeszycie pytanie:
What’s the weather like today? (Jaka dziś pogoda?)
i udzielcie odpowiedzi w języku angielskim: It’s……….
3. Teraz proszę wypisz pory roku i do każdej pory roku dopisz przynajmniej trzy rodzaje pogody, jakie najczęściej występują w danej porze
4. No to czas na ćwiczenia związane z pogodą https://wordwall.net/play/723/660/8362
Miłej pracy:)))))

 

21.04.2020

Subject: Queen’s birthday.
Hello students!
W tym tygodniu królowa brytyjska Elżbieta II obchodzi swoje 93 urodziny, z tej okazji dzisiejsza lekcja będzie lekcją kulturową o Anglii i Londynie…
Subject: Queen’s birthday.
1. Napiszcie temat do zeszytu.
2. Obejrzyjcie prezentację https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=7a644e95a9&attid=0.7&permmsgid=msg-f:1664391975025324761&th=17191baed66532d9&view=att&disp=safe, jeśli Wam się uda możecie klikać w brytyjskie flagi i odkryć znaczenie kolejnych słówek
3. Proszę zapisać słówka do zeszytu:
queen –
crown –
phone box –
bus –
bridge –
tower –
pound –
rain –
umbrella –
teapot –
tea –
i przetłumaczcie je na język polski za pomocą www.diki.pl
4. Wykorzystując podane wyżej słówka zmierzcie się z tym zadaniem https://wordwall.net/play/1573/463/972
6.Na koniec możecie obejrzeć krótki filmik na temat królowej https://www.youtube.com/watch?v=trCiFww7ONU
Miłej pracy:)

 

Witam po przerwie 🙂 W tym tygodniu zajmiemy się miesiącami i porami roku. Let’s start!

16.04.2020
Subject: Months and seasons (Miesiące i pory roku)
1.W zeszycie zapisz temat lekcji i następujące słówka:
spring –
summer –
autumn –
winter –
January –
February –
March-
April
May –
June –
July-
 August –
September –
October –
November –
December –
 i oczywiście przetłumacz je na język polski
2. W zeszycie napisz SPRING i dopisz miesiące, które występują w tej porze roku
Powtórz to z kolejnymi porami roku (SUMMER, AUTUMN, WINTER)
3. Otwórz kartę pracy https://www.liveworksheets.com/kb1529ua i poukładaj nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności
4. A teraz sprawdź się w tym zadaniu https://wordwall.net/play/543/395/8858
Powodzenia 🙂
06.04.2020

Hello my dear students:)

Przed nami ostatni temat przed Świętami, temat związany oczywiście z Wielkanocą.
Subject: Easter (Wielkanoc) – lekcja kulturowa.
Zauważcie, że po angielsku Wielkanoc to Easter (wymawiamy Ister).
W Wielkiej Brytanii uroczyście obchodzone są tylko dwa dni – niedziela wielkanocna, gdy rodzinny zbierają się na spólny obiad oraz poniedziałek wielkanocny, podczas którego odbywa się egg hunt – czyli poszukiwanie czekoladowych jajek. Jajka oraz inne słodycze są uprzednio pochowane w ogrodach lub parkach przez rodziców.
1. Napiszcie w zeszycie temat oraz następujące słówka:
bunny –
chick –
lamb-
basket –
catkin –
daffodil –
egg hunt –
stork –
spring –
grass –
2. Dopasuj nazwy do obrazków https://wordwall.net/play/494/061/6653
3. Ile słówek znajdziecie? https://wordwall.net/play/1297/306/706
I to wszystko:)
Wesołych Świąt – Happy Easter 🙂 uważajcie na siebie i bliskich
30.03.2020
Subject: Wild animals – przydatne zwroty
Hello my students:)
Dziś zaczniemy od powtórki słownictwa z działu dzikie zwierzęta:
1. Wejdźcie na stronę  https://quizlet.com/join/mBmz3vHsb
2. Wejdźcie w link Aby uzyskać dostęp zarejestruj się za darmo  i załóżcie konto
3. Otwórzcie  fiszki do powtórki słówek. Gdy klikniecie w fiszkę pojawi się polskie tłumaczenie danego wyrazu, przejrzyjcie w ten sposób wszystkie 20 fiszek.
 
4. Gdy dojdziecie do końca pojawi się napis WYPRÓBUJ TRYB UCZENIA SIĘ, kliknijcie w ten napis.
 
3. Teraz czas na dalsze ćwiczenia powtórkowe: musicie dopasowywać prawidłowy wyraz do obrazu i wpisywać poprawną nazwę.
 
4. Po pewnym czasie ćwiczenie się zatrzyma, ale kliknijcie w opcję KONTYNUUJ. Po jakimś czasie znów się zatrzyma i znów kliknijcie w KONTYNUUJ i tak aż do zakończenia całego ćwiczenia
 
5. Dla chętnych* z menu wybierzcie opcję GRY i zróbcie kilka dodatkowych ćwiczeń
02.04.2020
Subject: Wild animals – opis zwierzęcia
1. Napiszcie do zeszytu następujące słówka:
wings –
paws –
trunk –
feather –
shell –
beak –
claws –
tail –
mane –
tusk –
fins –
hooves –
scales –
horns –
i przetłumaczcie je na język polski https://www.diki.pl/
2. W zeszycie zapiszcie informację:
HAS GOT – ma…
np. Lion has got four paws.
      Lew ma cztery łapy.
IS – jest…
np. Penguin is black and white.
      Pingwin jest czarno – biały.
 LIVES – mieszka / żyje….
np. Elephant lives in Africa.
      Słoń żyje w Afryce
3. Wejdź w link https://wordwall.net/play/932/110/607 i zrób proste ćwiczenie
4. Otwórz kartę pracy
https://www.liveworksheets.com/oe53608pd   , przeczytaj opis i zaznacz o którym zwierzaku mowa.
Prześlijcie mi na grupę zdjęcie słówek z zeszytu.
Pozdrawiam 🙂

 

tydzień 26-27.03 – p. Ewa

Subject: Wild animals – utrwalenie słownictwa

  1. Napisz do zeszytu następujące słówka:

eagle – 

jellyfish – 

shark – 

hippo – 

bear – 

bee-

monkey – 

elephant – 

lion – 

snake – 

crocodile – 

tiger-

wolf- 

spider – 

kangaroo – 

giraffe-

2. Przetłumacz je z pomocą słownika diki.pl

3. Zrób następujące ćwiczenia online

https://wordwall.net/play/1026/698/245

https://wordwall.net/play/1028/268/322

https://wordwall.net/play/1029/136/700 

4. Pochwal się pracą przesyłając zdjęcie zapisanych słówek na grupie IIBS-angielski na messanger