kl II ja

06.04.2020

Hello my dear students:)

Przed nami ostatni temat przed Świętami, temat związany oczywiście z Wielkanocą.
Subject: Easter (Wielkanoc) – lekcja kulturowa.
Zauważcie, że po angielsku Wielkanoc to Easter (wymawiamy Ister).
W Wielkiej Brytanii uroczyście obchodzone są tylko dwa dni – niedziela wielkanocna, gdy rodzinny zbierają się na spólny obiad oraz poniedziałek wielkanocny, podczas którego odbywa się egg hunt – czyli poszukiwanie czekoladowych jajek. Jajka oraz inne słodycze są uprzednio pochowane w ogrodach lub parkach przez rodziców.
1. Napiszcie w zeszycie temat oraz następujące słówka:
bunny –
chick –
lamb-
basket –
catkin –
daffodil –
egg hunt –
stork –
spring –
grass –
2. Dopasuj nazwy do obrazków https://wordwall.net/play/494/061/6653
3. Ile słówek znajdziecie? https://wordwall.net/play/1297/306/706
I to wszystko:)
Wesołych Świąt – Happy Easter 🙂 uważajcie na siebie i bliskich
30.03.2020
Subject: Wild animals – przydatne zwroty
Hello my students:)
Dziś zaczniemy od powtórki słownictwa z działu dzikie zwierzęta:
1. Wejdźcie na stronę  https://quizlet.com/join/mBmz3vHsb
2. Wejdźcie w link Aby uzyskać dostęp zarejestruj się za darmo  i załóżcie konto
3. Otwórzcie  fiszki do powtórki słówek. Gdy klikniecie w fiszkę pojawi się polskie tłumaczenie danego wyrazu, przejrzyjcie w ten sposób wszystkie 20 fiszek.
 
4. Gdy dojdziecie do końca pojawi się napis WYPRÓBUJ TRYB UCZENIA SIĘ, kliknijcie w ten napis.
 
3. Teraz czas na dalsze ćwiczenia powtórkowe: musicie dopasowywać prawidłowy wyraz do obrazu i wpisywać poprawną nazwę.
 
4. Po pewnym czasie ćwiczenie się zatrzyma, ale kliknijcie w opcję KONTYNUUJ. Po jakimś czasie znów się zatrzyma i znów kliknijcie w KONTYNUUJ i tak aż do zakończenia całego ćwiczenia
 
5. Dla chętnych* z menu wybierzcie opcję GRY i zróbcie kilka dodatkowych ćwiczeń
02.04.2020
Subject: Wild animals – opis zwierzęcia
1. Napiszcie do zeszytu następujące słówka:
wings –
paws –
trunk –
feather –
shell –
beak –
claws –
tail –
mane –
tusk –
fins –
hooves –
scales –
horns –
i przetłumaczcie je na język polski https://www.diki.pl/
2. W zeszycie zapiszcie informację:
HAS GOT – ma…
np. Lion has got four paws.
      Lew ma cztery łapy.
IS – jest…
np. Penguin is black and white.
      Pingwin jest czarno – biały.
 LIVES – mieszka / żyje….
np. Elephant lives in Africa.
      Słoń żyje w Afryce
3. Wejdź w link https://wordwall.net/play/932/110/607 i zrób proste ćwiczenie
4. Otwórz kartę pracy
https://www.liveworksheets.com/oe53608pd   , przeczytaj opis i zaznacz o którym zwierzaku mowa.
Prześlijcie mi na grupę zdjęcie słówek z zeszytu.
Pozdrawiam 🙂

 

tydzień 26-27.03 – p. Ewa

Subject: Wild animals – utrwalenie słownictwa

  1. Napisz do zeszytu następujące słówka:

eagle – 

jellyfish – 

shark – 

hippo – 

bear – 

bee-

monkey – 

elephant – 

lion – 

snake – 

crocodile – 

tiger-

wolf- 

spider – 

kangaroo – 

giraffe-

2. Przetłumacz je z pomocą słownika diki.pl

3. Zrób następujące ćwiczenia online

https://wordwall.net/play/1026/698/245

https://wordwall.net/play/1028/268/322

https://wordwall.net/play/1029/136/700 

4. Pochwal się pracą przesyłając zdjęcie zapisanych słówek na grupie IIBS-angielski na messanger