kl VI an

Drodzy uczniowie, w tym tygodniu czeka Was wyzwanie trochę matematyczne, ponieważ będziemy powtarzać liczby 🙂 No i prześlę Wam tylko dwie lekcje, bo piątek macie wolny :)))) Bardzo proszę o odsyłanie mi screenów z Waszych zeszytów (na grupę Messenger) i wykonywanie ćwiczeń on – line  – za to wystawiam Wam oceny.
29.04.2020
Topic: Numbers – 12-19
1. Zapisz temat i kolejne liczby
thirteen – 13
fourteen – 14
fifteen – 15
sixteen – 16
seventeen – 17
eighteen – 18
nineteen – 19
twenty – 20
zwróćcie uwagę, iż polskie końcówki „naście” to po angielsku „teen”, np. szesnaście zapiszemy six+teen czyli sixteen
2. Spróbujecie otworzyć interaktywną kartę pracy https://www.liveworksheets.com/ep32123tj i przenieście nazwy pod odpowiednie cyfry
3. A tu musicie wybrać odpowiedni wyraz https://wordwall.net/play/897/099/1176
4. Na koniec zagrajcie w memory https://learningapps.org/1088924
Miłej pracy:) i długiego weekendu…
27.04.2020
Topic: Numbers 1-20
1. Przepisz temat do zeszytu oraz następujące liczby od 1 do 12
one-1
two-2
three-3
four-4
five-5
six-6
seven – 7
eight-8
nine-9
ten – 10
eleven – 11
twelve – 12
2. Wejdź na stronę https://wordwall.net/pl/resource/1752110 i zrób quiz
3. A teraz rozszyfruj liczby (ułóż literki w poprawnej kolejności) https://wordwall.net/play/602/636/221
24.04.2020
Topic: Żywienie – powtórzenie wiadomości.
Moi drodzy, na tej lekcji podsumujemy wiadomości z całego rozdziału FOOD (Jedzenie). Tym razem będzie baaaardzo mało pisania (Michał się ucieszy;), a więcej zadań on – line.
Ready? Steady? GO!
1. Do zeszytu przepiszcie tylko temat.
2. Otwórz stronę https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=matchup&quizid=72676 i dopasuj prawidłowe tłumaczenie
3. Teraz dobierzcie prawidłową odpowiedź
4. A tu wpiszcie nazwy produktów (instrukcja po prawej stronie gry) https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=crosswords&quizid=72676
5. Na zakończenie zagrajcie w kółko i krzyżyk (wybierzcie tryb against the computer)https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=crosswords&quizid=72676 . Musicie przesunąć polską nazwę na wybrane miejsce na planszy, waszym przeciwnikiem będzie komputer.
Powodzenia 🙂 Zróbcie proszę screeny z gier, będę miała podstawę do wystawienia ocen. Dziękuję🙂
22.04.2020
Topic: Queen’s birthday – ćwiczenia praktyczne.
Drodzy uczniowie, na tej lekcji będziemy kontynuować temat urodzin królowej brytyjskiej. Dzisiejsze ćwiczenia będą oparte na słownictwie z ubiegłej lekcji.
1. Zapiszcie temat w zeszycie i przypomnijcie słówka z poprzedniej lekcji.
2. Pamiętacie co oznacza słowo queen? teapot? crown?
3. Wykorzystując podane słówka spróbujcie zrobić następujące zadanie on – line https://wordwall.net/play/1573/606/123
5. A na utrwalenie jeszcze wyszukiwanka https://www.educandy.com/site/html5/bin/main.php?activity=wordsearch&quizid=70424 . Słówka do wyszukania macie podane w grze po prawej stronie.
Miłej pracy 🙂
20.04.2020
Hello students! How are you today? Ok?

W tym tygodniu królowa brytyjska Elżbieta II obchodzi swoje 93 urodziny, z tej okazji dzisiejsza lekcja będzie lekcją kulturową o Anglii i Londynie.

Topic: Queen’s birthday.
1. Napiszcie temat do zeszytu.
2. Obejrzyjcie prezentację https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=7a644e95a9&attid=0.7&permmsgid=msg-f:1664391975025324761&th=17191baed66532d9&view=att&disp=safe, jeśli Wam się uda możecie klikać w brytyjskie flagi i odkryć znaczenie kolejnych słówek
3. Proszę zapisać słówka do zeszytu:
queen –
crown –
phone box –
bus –
bridge –
pound –
rain –
umbrella –
teapot  –
i przetłumaczcie je na język polski za pomocą słownika www.diki.pl
4. Obejrzyjcie krótki filmik na temat królowej https://www.youtube.com/watch?v=trCiFww7ONU
17.04.2020
Subject: Drinks (Napoje) – utrwalenie wiadomości.
1. Przepisz temat do zeszytu i otwórz stronę https://www.anglomaniacy.pl/drinksWordlist.htm, sprawdź, czy znajdziesz wsród tych wyrazów jakieś nowe słówka, jeśli tak przepisz je do zeszytu i przetłumacz.
2.Otwórz stronę https://www.liveworksheets.com/ks69571az i dopasuj nazwę do obrazka, potem kliknij FINISH na dole karty. Następnie w ikonkę po lewej stronie-check answers, żeby sprawdzić odpowiedzi
3. Wejdź na stronę https://wordwall.net/play/1477/559/973 i sprawdź się w quizie.
Powodzenia 🙂
15.04.2020
Hello! Witam po Świętach:) Mam nadzieję,że odpoczęliście i macie mnóstwo sił i zapału do pracy 😉
W tym tygodniu przygotowałam dla was tematy związane z napojami (ich nazwy i pisownia). Ready? Steady?Go!
Subject: Drinks (Napoje)
1. Napisz temat do zeszytu oraz następujące słówka:
tea –
coffee –
milk –
still water –
sparkilng water –
coke –
juice –
cocoa –
i przetłumacz je na język polski korzystając ze słownika internetowego www.diki.pl
2. Wejdź na stronę https://www.anglomaniacy.pl/drinksDictionary.htm#printables i powtarzaj nazwy napojów klikając na obrazki
3. Następnie sprawdź się w quizie https://www.anglomaniacy.pl/drinksQuiz.htm
4. A na koniec zagraj w grę: https://www.anglomaniacy.pl/drinksMatching.htm
 Hello my students:) Witam w kolejnym tygodniu, tym razem przygotujemy się do Świąt Wielkanocnych.

08.04.2020
Topic: Easter – ćwiczenia utrwalające.
1.Zapisz kolejne słówka związane z Wielkanocą
stork – bocian
leaf – liść
leaves – liście
flower – kwiat
2. Otwórz stronę https://learningapps.org/4809184 i dopasuj obrazki do napisów
3. A teraz poćwiczcie pamięć https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm
4. Ile słów związanych z Wielkanocą odnajdziesz? (Ukryto 10)
I to wszystko na teraz:)
Wesołych Świąt  – Happy Easter🙂
6.04.2020
Topic: Easter (Wielkanoc) – słownictwo
Napisz temat do zeszytu i słówka:
bunny  –
egg –
lamb –
basket –
chick –
hen –
catkin  –
spring –
palm –
daffodil –
i przetłumacz je na język polski przy użyciu słownika internetowego www.diki.pl
2. Wejdź na stronę https://wordwall.net/play/360/037/9048 i połącz w pary
3. Wejdź na stronę https://www.anglomaniacy.pl/easterPictureTest.htm i wykonaj prosty test
30.03
Subject: Żywienie – powtórzenie
Hello!
Witam w kolejnym tygodniu🙂
Tym razem zajmiemy się powtórką i utrwaleniem słownictwa z działu food – jedzenie.
Przed Wami kilka prostych zadań.
1. Wejdź na stronę https://quizlet.com/_7dicvu?x=1jqt&i=2mu4xy i uważnie przejrzyj fiszki.
Kliknij w każdą aby zobaczyć polskie tłumaczenie.
Nowe wyrażenia zapisz w zeszycie.
2. Otwórz stronę https://www.liveworksheets.com/ng3027ny  i dopasuj nazwę do obrazka.
Jeśli nie pamiętasz wszystkich słówek sprawdź je w słowniku internetowym www.diki.pl
01.04
Subject: Rodzaje posiłków – zwroty.
1. Napisz do zeszytu krótką notatkę:
breakfast – śniadanie
lunch- drugie śniadanie
tea – podwieczorek
dinner – obiadokolacja
supper – kolacja
W Anglii głównym posiłkiem jest dinner (obiadokolacja), spożywany wieczorem ok. 18-19.
Podwieczorek spożywany jest tradycyjnie o godz.17.
2. Wejdź na stronę https://www.liveworksheets.com/vc6046ux i połącz nazwy produktów z odpowiednimi obrazkami.
03.04
Subject: Opis posiłku.
1. Napisz w zeszycie BREAKFAST – ……….  i wypisz 5 swoich ulubionych produktów na śniadanie
Następnie napisz LUCH – …….i wpisz, co najchętniej jadasz na drugie śniadanie
Na koniec napisz DINNER – …….i wymień ulubione potrawy obiadowe.
UWAGA!  słówka wpisujemy w języku angielskim
Jeśli masz problem ze znalezieniem właściwego słowa skorzystaj ze słownika www.diki.pl
2. Wejdź na stronę https://wordwall.net/play/534/695/395 i połącz w pary opisy posiłków z odpowiednimi zdjęciami.
Powodzenia 🙂
Tydzień 1: 26-27.03
 
Temat: Żywienie – utrwalenie wiadomości
1. Zapisz w zeszycie następujące słówka (jeśli nie masz zeszytu załóż nowy)
cheese –
bread –
cake –
grapes –
butter –
strawberry –
coke –
water –
juice –
lemon –
2. Przetłumacz te słówka na język polski, jeśli ich nie pamiętasz skorzystaj ze słownika internetowego https://www.diki.pl/
3. Wejdź na stronę  https://wordwall.net/play/1046/023/246  i połącz w pary wyrażenie z obrazkiem
4. Wejdź na stronę https://wordwall.net/play/1046/313/181  i wykonaj prosty test
Powodzenia – Good luck 🙂